Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverede services fra Godive.dk. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og Godive.
(Gældende fra 20. september 2023)
Nedenstående betingelser gælder for alle online køb på GoDive.dk
Disse handelsbetingelser accepteres af kunden i forbindelse med afgivelse af ordrer. Betingelserne vil til enhver tid være tilgængelige på GoDive.dk og opdateres løbende.
Generelle oplysninger
GoDive.dk ejes og drives af Aquatic Marine ApS, CVR-nr. DK-36454075, Sommervej 19, DK-4210 Aarhus V. Emailadresse: mail@godive.dk Telefonnummer. +45 5413 1360 Aquatic Marine er grundlagt i 1971 - Etableringsår GoDive v/Aquatic Marrine ApS 2014
§1. Betaling og Priser:
På GoDive.dk kan du købe bla. SSI kurser, medllemskab, event m.m. Prisen på produkterne er som standard inklusiv moms. Priserne er dagspriser. Når du har gennemført en bestilling, vil du modtage en bekræftelse på dit køb pr. e-mail.
Selve betalingen bliver først gennemført:
- Betaling for kurser sker når du får adgange til online teorimatrerialet.
- Betaling for event sker når eventet gennemføres hvis ikke andet er oplyst ved tilmelding.
- Betaling for medllemskab sker strak ved bestilling og her efter ved næste periode start ind til medlemskabet opsiges (se medlemsbetingelser vedr. opsigelse).
Betaling kan foretages med Dankort, Visa-Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Debit, Eurocard og MobilePay.. Betalingen håndteres af ePay, og foregår over en krypteret forbindelse.
Ved kortbetaling kan der blive tillagt et betalingskortgebyr på firmakort og kort udstedet uden for EU kortgebyret vil fremgå når kortdata er indtastet.
Vi forbeholder os retten til at ændre priser og rabatter med øjeblikkelig virkning, men uanset dette vil din bekræftede pris på allerede bestilte produkter selvfølgelig være gældende for din ordre.
Kortbetaling modtages gennem samarbejde med ePay/Woldline og som sammen med GoDive.dk sikrer dig et trygt og sikkert køb. Bemærk også, at siden, hvor du angiver dine kortoplysninger, ser anderledes ud end resten af butikken - dette skyldes krav fra NETS og TELLER, hvilket betyder, at siden er sikker og alle oplysninger krypterede. Din transaktion bliver gennemført i en PCI certificeret betalingsgateway, hvor dine kortinformationer krypteres. Kommunikationen mellem dig og betalingsgateway foregår via den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med NETS og TELLER.
Betaling via kreditkort er underlagt kortudsteders betingelser for anvendelse. Når køber bestiller med kreditkort ”reserveres” beløbet på købers konto. Når GoDive efterfølgende har igangsat produktet, udsteder GoDive.dk et betalingskrav til kortudsteder. Det betyder, at køber ikke kan disponere over det reserverede beløb, efter bestillingen er godkendt. Det reserverede beløb hæves dog først på kontoen, når kortudsteder modtager betalingskravet fra betalingsmodtageren. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet
§2. Levering: Ingen køb på godive omhandler vare, men services som dykkerkursur og dykkerture, hvormed der ikke er tale om en decideret levering og leveringstid.
§3. Abonnementsaftale: Ved køb af abonnementsaftaler – herunder løbende medlemskab - godkender kunden, at Godive er berettiget til løbende at gennemføre transaktioner på kundens betalingskort.
Kunden giver med aftalens indgåelse tilladelse til, at Godive må gennemføre én betalingstransaktion for hver betalingsperiode (12 måneder), så længe abonnementet løber. Betalingstransaktionen gennemføres d 1. i hver måned. Godive er alene berettiget til at gennemføre betalingstransaktioner på abonnementsbeløbet for den kommende abonnementsperiode. Eventuelle yderligere beløb skal særskilt godkendes af kunden.
Efter hver enkelt gennemført betalingstransaktion fremsendes kvittering til den e-mail adresse, der er oplyst ved opstart/køb af abonnementet.
Indgåede abonnementsaftaler er gældende, indtil de opsiges af Godive eller kunden. Opsigelse kan ske med 1 dags varsel til udgangen af perioden (der er en min. 12 måneder bindingsperiode).
Opsigelse af abonnementsaftaler og fornyelse her af sker via Godives medlemslogin på http://godive.dk. Ved kortudløb skal kunden opsige abonnementsaftalen og tegne den på ny med det nye betalingskort.
Den årlige abonnementspris er oplyst ved aftalens indgåelse og kan fra Godive ændres med en varsel på 45 dage til udgangen af en måned. Varsel fremsendes til den e-mail adresse, der er oplyst ved opstart/køb af abonnementet.
Abonnementet kan være underlagt særskilte vilkår/reglement, som oplyses ved opstart/køb af abonnementet.
§4. Fortrydelsesret: I henhold til forbrugeraftaleloven ydes der 14 dages fortrydelsesret på varer købt via hjemmesiden. Særlige betingelser er gældende for kurser, ture, arrangementer og abonnementsaftalen.
§5. Særligt vedrørende kurser, ture, arrangementer og abonnementsaftalen: Kurser, ture og arrangementer, købt eller booket ved Godive, er omfattet af særlige regler for fortrydelsesret. Ved kundens aflysning eller ændring indtil 14 dage før afvikling er kunden berettiget til fuld refusion. Fra 13 dage til 48 timer før afvikling er kunden berettiget til 50% refusion. Senere end 48 timer før afvikling refunderes ikke. Ved godives aflysning eller ændring er kunden berettiget til fuld refusion, ubetinget aflysningstidspunkt. Kurser hvor der indgår online teori påbegyndes straks ved tilmelding vil der ikke være mulighed for fortrydelse eller refusion. Abonnementsaftalen kan ikke fortrydes før den 12 måneder bindingsperiode er udløbet, gælende for hver periode som påbegyndes.
SSI cerfificeret dykkercenter Alle kurser gennemgøres i overenstemmelse med internationale reger for sikker dykning. GoDive er certiviceret SSI (Scuba Schools International) Pertner siden 2012 og alle vores instruktøre og dykkerleder er SSI certificeret og under konstand opdatering og overvågning af SSI.
GoDive / Aquatic Marine SSI partner nr. 728048 https://www.divessi.com/dk/divecenter/728048
§6. Sygdom, forhindret fremmøde, teori problemer, manglende færdigheder m.m.
Kan du af den ene eller anden årsag ikke gennemføre teori eller de praktiske øvelser på et kursus (sygdom, øreproblemer, manglende færdigheder, m.m.) indenfor det afsatte program for det pågældende kurset kan det være nødvendigt at tilkøbes ekstra lektioner for at fuldføre kurset. Kursuspriserne er ikke indeholdt ekstraundervisning udover de lektioner som fremgår i kursusprogrammet for det enkelte kursus.
For kurser med selvstudie teori (bog/online) skal teori incl. bestået quiz være fuldført og afsluttet hjemmefra inden fremmøde til første kursusdag for at kurset kan gennemføres. Er selvstudiet ikke afsluttet inden fremmøde til første kursusdag, vil kursisten ikke kunne deltage på kursus og kursusgebyret er tabt.
Det er muligt at tilkøbe forsikring sammen med køb af kurser som dækker nogle forhold, se forsikringsbetingelser for mere information.
§7. Fobehold vedrørende kurser, ture og arrangementer
Ved manglende tilmelding til kurser, ture og arrangementer med minimum tilmelding (se det enkelte program) hvis ingen minimum er anført er standard 3 pers. forbeholder GoDive sig ret til at ændre, flytte eller aflyse programmet.
Ved udendørs kurser, ture og arangementer kan vejrmæssige forhold bevirke at GoDive af sikkerhedsmæssige eller andre forhold må vælge at flytte eller aflyse programmet. Det er alene GoDive' der kan træffe beslutninge om ændringer eller aflysninger.
I tilfælde hvor myndighedsrestriktioner betyder at et Event/Kursus ikke kan gennemføres som planlagt vil Event/Kurser blive flytte til anden dato så vidt det er muligt inden for en rimelig periode. Er det ikke muligt at flytte et Event/Kursus inden for en rimelig periode vil det blive aflyst og selve Event/Kursus afgiften vil blive refunderet.
Særligt for Event/Kurser hvor der er en Teoriafgiften da teori materialet aktiveres straks ved tilmelding, kan denne IKKE refunderes. Refusion at teoriafgift vil kun ske i til tilfælde hvor det er GoDive selv som vælger helt at aflyse et Event/Kursus i stedet for at flytte det til anden dato.
Hvis GoDive vælger helt at aflysninger et kurser, ture eller arrangementer vil evnt. deltagerbetaling blive refuderet.
§8. Helbredserklæring
Ved alle kurser, ture og arrangementer hvor der indgår dykning skal helbredserklæring være opdateret og aldrig ældre en 1 år. Hvis der er forhold på helbredserklæring som kræver lægelig udtagelse skal lægens påtegning være udført inden fremmøde for at kunne deltage.
§9. Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Føsselsdato og år
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere vores produkter til dig.
Personoplysningerne registreres hos Aquatic Marine og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og vores instruktøre og fastansatte personale for Aquatic Marine har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på Aquashoppen.dk er Direktøren.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret, hvorimod kundens password envej-krypteres.
Vi transmitterer kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til GoDive.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
§10. Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din opgivne mailadresse. E-mailadressen videregives ikke til andre.
Som registreret hos Aquatic Marine har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Aquatic Marine via e-mail mail@godive.dk.
§11. Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice på mail@godive.dk eller på telefon +45 5413 1360. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus (tidligerer forbrugerklagenævnet)
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr ”